Kyoto, Tokyo, Oarai, Mashiko............ - Reisverslag uit Shimotsuke, Japan van Arco en Jacqueline Hout - WaarBenJij.nu Kyoto, Tokyo, Oarai, Mashiko............ - Reisverslag uit Shimotsuke, Japan van Arco en Jacqueline Hout - WaarBenJij.nu

Kyoto, Tokyo, Oarai, Mashiko............

Blijf op de hoogte en volg Arco en Jacqueline

01 Juni 2015 | Japan, Shimotsuke

De laatste keer dat we schreven is alweer 2 maanden geleden. We schreven toen dat we het weekend in de buurt van Kyoto zouden doorbrengen. We hebben daar een heerlijk weekend gehad. Het was Pasen en het bijzondere was dat we dit weekend sliepen in het huis waar een kleine groep Christenen elke zondag samenkomt met zo’n 20 mensen. Voor de dienst 1e Paasdag hebben we met een aantal gemeenteleden wat verzen uit de Bijbel doorgenomen en gedankt en gebeden met elkaar. Arco heeft ook iets gedeeld uit de Bijbel en over ons leven als pelgrims . Het was voor deze mensen zo bijzonder en bemoedigend te weten dat er mensen en groepen zijn die voor Japan en de weinige Christenen bidden.

Verder hebben we prachtige gebouwen gezien, prachtige natuur en mooie mensen ontmoet. In Kyoto zijn nog veel oude, houten gebouwen te zien die in de oorlog niet gebombardeerd zijn. Het geeft een goed beeld hoe men vroeger in Japan woonde en leefde.

Na dat weekend zijn we er vaker op uit getrokken om zo meer van Japan te ontdekken en met name de weekenden goed door te komen. Dat zijn perioden waarin we best nog wel eens eenzaam zijn en familie, vrienden en gemeente erger missen dan doordeweeks wanneer je de afleiding van het werk hebt.
Doordeweeks is Arco vaak een paar dagen weg en Jacqueline trekt er dan op haar vrije dag regelmatig op uit met Miki, een goed Engelssprekende, jonge vriendin.. We bezoeken dan met name die plaatsen waar Arco als man zijne toch niet zo van houdt (o.a een bloemenpark ) en hebben bijzondere gesprekken met elkaar.

Arco is tussendoor nog een week in Nederland geweest voor Internationale Consultant Meetings van zijn werk. Hij heeft deze week gezellig bij Merel en Jarno gelogeerd , weer wat familie kunnen ontmoeten en wat praktische zaken kunnen regelen. Jacqueline is in die week een paar dagen bij een vriendin in Yokohama geweest. Haar man was ook naar het buitenland voor zaken dus hebben zij genoten van een gezellig “meiden”weekendje.

Eind april hebben we ontzettend genoten van een heerlijke tijd met onze dochter Merel die een week bij ons op bezoek is geweest. Dat was een vrij onverwacht, spontaan bezoek waar we alle drie heel erg van genoten hebben. Het was heerlijk om haar te laten kennis maken met ons leven en werk hier in Japan en samen leuke dingen te doen, zoals het bezoeken van Tokyo, Aqua World in Oarai en het bekende dorp Mashiko waar veel aardewerk wordt gemaakt en deze week een grote markt gehouden werd.

Er is verder eigenlijk niet veel nieuws te melden. We raken steeds meer thuis in Japan en genieten van de goede dingen, de heerlijke temperaturen, nieuwe mensen die we ontmoeten, de prachtige natuur en het goedkope uit eten gaan ;) Toch missen we onze kinderen en familie en zien we er alweer naar uit hen DV in Augustus weer te zien . Dan hopen we voor 3 weken naar Nederland te komen.

Via de foto’s kunnen jullie een beetje meegenieten van al het moois dat we de afgelopen 2 maanden gezien en ervaren hebben.

Bedankt voor de lieve,leuke reacties op ons schrijven. Ik heb nog niet uitgevonden hoe ik die via de site kan beantwoorden dus bij deze!!

• 01 Juni 2015 - 17:55

Marcel, Danielle, Björn:

Hoi Buurtjes,

Fijn om te lezen dat het goed gaat, en wat leuk dat Merel op bezoek geweest is.
    Leuke foto's !

Hier gaat alles goed.
    Björn is met zijn zwemteam kampioen geworden.
    Hij heeft op al zijn persoonlijke zwemnummers een medaille gehaald.

We missen jullie wel hoor en kijken al uit naar de zomer als jullie weer even terug zijn.

Liefs, Marcel, Danielle en Bjorn

Arco en Jacqueline

Wij zijn Arco en Jacqueline van der Hout, 30 jaar getrouwd, hebben samen 3 kinderen en we hebben er nog eens 3 bijgekregen.......schoonkinderen dus ;) Op dit moment zijn wij in Japan voor het werk van Arco die consultant is voor met name de tomatenteelt. Het bedrijf waar Arco werkt is een samenwerkingsverband aangegaan met een Japans bedrijf en om de eerste fase goed te laten verlopen is hij voor 2 jaar " uitgezonden" naar Japan. Ik (Jacqueline) zal op het tuinbouwbedrijf hand-en spandiensten gaan verrichten en 3 avonden in de week Engelse les gaan geven aan medewerkers van het bedrijf.

Actief sinds 31 Aug. 2014