nieuw, anders, wennen.......... - Reisverslag uit Shimotsuke, Japan van Arco en Jacqueline Hout - WaarBenJij.nu nieuw, anders, wennen.......... - Reisverslag uit Shimotsuke, Japan van Arco en Jacqueline Hout - WaarBenJij.nu

nieuw, anders, wennen..........

Blijf op de hoogte en volg Arco en Jacqueline

04 September 2014 | Japan, Shimotsuke

We zijn hier nu precies 4 weken en we zijn nu volop begonnen met ons werk wat voor allebei best wennen is, het is toch met name voor Jacqueline wel heel anders dan wat zij in Nederland deed. Ook zijn we nog steeds aan het wennen aan de vreemde valuta, briefjes van 10.000 en 5.000, muntjes van 1 cent die lijken op plastic speelgoedgeld en muntjes met een gat erin. Aan het links rijden zijn we nu wel aardig gewend, tenslotte doet iedereen dat hier maar voordat je instapt in de auto moeten we nog wel even goed nadenken aan welke kant het stuur nu ook alweer zit. Verder proberen we ons steeds meer te verdiepen in de cultuur en de Japanse taal wat langzaam gaat maar wel een uitdaging is om te doen.

• 12 September 2014 - 18:46

Jan Koen:

Hallo vrienden,

Fijn dat het het goed gaat met jullie.
    Wat een indrukken doen jullie op, het vraagt wel wat van jullie flexibiliteit.
    Smaakt de sushi lekker??

Groeten,
    Jan

Arco en Jacqueline

Wij zijn Arco en Jacqueline van der Hout, 30 jaar getrouwd, hebben samen 3 kinderen en we hebben er nog eens 3 bijgekregen.......schoonkinderen dus ;) Op dit moment zijn wij in Japan voor het werk van Arco die consultant is voor met name de tomatenteelt. Het bedrijf waar Arco werkt is een samenwerkingsverband aangegaan met een Japans bedrijf en om de eerste fase goed te laten verlopen is hij voor 2 jaar " uitgezonden" naar Japan. Ik (Jacqueline) zal op het tuinbouwbedrijf hand-en spandiensten gaan verrichten en 3 avonden in de week Engelse les gaan geven aan medewerkers van het bedrijf.

Actief sinds 31 Aug. 2014